شنبه, 29 مهر 1396 جستجو:           |    
واحدهای شهرداری



آشنایی با سامانه 137

  امروزه جوامع بشری با توجه به رشد فزاینده ارتباطات و اطلاعات، نیاز به مدیریت خاصی دارند که بتوانند از سرمایه های انسانی و اجتماعی بهره کافی راببرند تا با مدیریت صحیح در زندگی روزمره تسهیلات ویژه ای فراخور زندگی اجتماعی فراهم آورند.

کاهش زمان انجام خدمات، افزایش کیفیت و تسهیل در انجام ارتباطات را می توان از نیازهای تعاملات اجتماعی در عصر کنونی نام برد.

با توجه به گسترش ابزارهای ارتباطی برپایه IT و دسترسی آسان شهروندان به سیستم مخابرات از قبیل تلفن ثابت و همراه و امکانات رایانه ای و اینترنتی و با توجه به اشتغال روزافزون شهروندان جهت انجام امور روزمره زندگی استفاده از تکنولوژی‌های ساده و در دسترس جهت تسهیل در این ارتباط از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

لذا شهرداری دیزیچه با بکارگیری دانش فناوری اطلاعات و سیستم های مخابراتی و با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و مجرب در مدیریت شهری ، سامانه 137 را ایجاد نمود که با نظر مستقیم و مشارکت فعال شهروندان نسبت به محیط زندگی خویش توسعه شهری را تسریع دهد.

سامانه 137 در واقع یک پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان جهت شناخت مسایل و مشکلات مبتلا به مردم می باشد.

واحد دریافت پیام‌های مردمی 137 شهرداری دیزیچه با هدف دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری و همچنین ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مسئولین راه اندازی شد که این واحد درخواست های مردمی را از طریق سیستم صوتی دریافت می نماید و همچنین نامه های ثبت شده در اتوماسیون اداری شهرداری را با وارد کردن کد رهگیری می توانند از سیر مراحل اداری نامه مطلع شوند. که جهت ارتباط مطلوبتر ارتباط با اپراتور انسانی در این واحد نیز مهیا گردید.

در حال حاضر این سامانه در راستای اصول شهروند مداری و محله گرایی و مشارکت مردمی با شعار (سرعت، دقت، صحت) به صورت 24 ساعته در خدمت شهروندان عزیز دایر می باشد.

137 با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاهها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری با رویکرد خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان و ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مسئولین شهرداری راه اندازی شد ه است.

137 جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی گردیده است و اینک شهروندان بدون مواجه با هرگونه انتظار و خواسته ای از سوی مبدا اجرایی و بدون منت به خواسته‌های شهری خود خوهند رسید.

شهروندان همچنین برای ارتباط با واحد 137  می توانند از قسمت مشخص شده که در سایت قرار  داده شده است استفاده کنند.


موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه 137 ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است:

خدمات شهری و عمرانی:
 آسفالت، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی و
نظافت معابر و ...

حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، پایانه مسافربری و ایستگاهای اتوبوس

زیباسازی و چشم اندازی شهری:
 
پارکها و فضای سبز ، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری

امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری:
سد معبر، جمع آوری ، اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی


انتقال نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و شکایات شما شهروندان عزیز به شهرداری

لطفا توضيحات مورد نظر خود را وارد کنيد:
متن پيام
چگونه با شما ارتباط برقرار کنيم:
ايميل شما:
نام شما (انتخابي)
تلفن:
فاکس/نمابر:
  ارسال  پاک 

تست آهنگ

سایت شهرداری دیزیچه

DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8